e-vertorial
Op Dutch Cowboys zag ik een discussie over advertorials op het net en de grenzen tussen redactionele tekst en commerciële boodschappen. De snelheid van het medium internet en de totale publieke toegankelijkheid heeft de advertorial zoals we die kennen uit de oude media doen veranderen.
Het Merk is op het net kwetsbaarder geworden en heeft tegelijkertijd de ruimte gekregen om onverdacht te communipuleren. De grens tussen schijn en werkelijkheid is behoorlijk opgeschoven. Daar is al veel over geschreven.
Maar net als met advertorials in de oude media moet je al een totale deal met een medium of titel hebben gesloten wil je de Consumens op het verkeerde been zetten.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaHet gaat uiteindelijk om geloofwaardigheid. Dat zijn vaste waarden. Een beetje Merk gaat over waarden en waarde in communicatie. Dat er in alle mediumtypen gemanipuleerd wordt is al zo oud als media bestaan. De collectieve Consumens staat ieder moment klaar om in te grijpen en zeker in de nieuwe media. De oplettende mens op het net, en dat zijn er tegenwoordig nogal wat, zullen corrigerend optreden op het moment dat de waarheid geweld wordt gedaan.
Eigenlijk lijkt er niet zoveel veranderd behalve dat de waakhond van de waarheid, de Consumens, ieder moment op het net zijn en haar media-invloed kan laten gelden. En dat Merk je meteen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid