Overslaan en naar de inhoud gaan

e-vertorial

Op Dutch Cowboys zag ik een discussie over advertorials op het net en de grenzen tussen redactionele tekst en commerciële boodschappen. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op Dutch Cowboys zag ik een over advertorials op het net en de grenzen tussen redactionele tekst en commerciële boodschappen. De snelheid van het medium internet en de totale publieke toegankelijkheid heeft de advertorial zoals we die kennen uit de oude media doen veranderen.

related partner content for mobile comes here

Het Merk is op het net kwetsbaarder geworden en heeft tegelijkertijd de ruimte gekregen om onverdacht te communipuleren. De grens tussen schijn en werkelijkheid is behoorlijk opgeschoven. Daar is al veel over geschreven.
Maar net als met advertorials in de oude media moet je al een totale deal met een medium of titel hebben gesloten wil je de Consumens op het verkeerde been zetten.

Het gaat uiteindelijk om geloofwaardigheid. Dat zijn vaste waarden. Een beetje Merk gaat over waarden en waarde in communicatie. Dat er in alle mediumtypen gemanipuleerd wordt is al zo oud als media bestaan. De collectieve Consumens staat ieder moment klaar om in te grijpen en zeker in de nieuwe media. De oplettende mens op het net, en dat zijn er tegenwoordig nogal wat, zullen corrigerend optreden op het moment dat de waarheid geweld wordt gedaan.

Eigenlijk lijkt er niet zoveel veranderd behalve dat de waakhond van de waarheid, de Consumens, ieder moment op het net zijn en haar media-invloed kan laten gelden. En dat Merk je meteen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in