Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijlezen: de toekomst van DM, Chinese product placement en MoMo

Dit weekend in Bijlezen en -kijken: Unilever stapelt de set van Chinese Ugly Betty vol met Dove-props, de toekomst van DM en de toekomst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Quizvraag: wie is de hoofdsponsor van de Chinese versie van Ugly Betty? Als je het product placementgehalte in GTST al hoog vindt, moet je vooral eens naar deze reportage van Adage kijken...

related partner content for mobile comes here

Chinezen accepteren veel meer reclame in televisieseries dan westerlingen, zo meent de hoofdschuldige: mediabureau Mindshare Noord Azië. Wall Steet Journal schreef al eerder een (helaas alleen een intro, voor het hele verhaal moet je je abonneren) over Dove's overname van de Chinese productie van Ugly Betty, maar zo ziet het er dus in het echt uit:

De toekomst van DM
DeMeter blikte deze week terug op het seminar de Toekomst van DM met een mooie overzichtsfilm en de pdf's van de presentaties van onder andere Ben Tiggelaar (zijn ), Vincent Everts, Lot Keijzer (Twist, ), Frans Reichardt (holycow, ), Wim Andrea (Clockwork, ) en Bram Jan Streefland ().

De presentatie van Vincent Everts is doorspekt met inspirerende start-ups en internettrends:

View more from .

Bram Jan Streefland van vertelt hieronder tegen Vincent Everts hoe hij in 6 maanden met een ‘closed shopping’ concept (om te kunnen shoppen moet je uitgenodigd worden door vrienden) 60.00 leden kreeg en 250.000 omzet per maand, door grote merken met korting en veel buzz van je klanten aan te bieden. De community en discussie op de site staat centraal.

Mobile Monday
En morgen, tweede Pinksterdag of niet, organiseert Mobile Monday een jubileum-MoMo (de organisatie bestaat alweer twee jaar), met een keur aan goeroes als Alan Moore (SMLXL), Joseph Pine (Authenticity), Howard Rheingold, 'environmental futurist' Jamais Cascio, en Andrew Grill (). Allemaal mannen die zo hun eigen interessante mening hebben over de toekomst van internet en mobiel.
Kaartjes voor deze middag zijn er niet meer, maar hieronder heb ik een aantal eerdere presentaties van de heren verzameld, en de middag is live te volgen op .

Alan Moore over social media:

Jamais Cascio:

Watch more on

Joseph Pine:

En Howard Rheingold:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in