De Asics wasstraat
Het Japanse sportmerk Asics lanceert deze maand haar nieuwe wereldwijde campagne ‘Running cleanses the mind and body’.
Asics is een acroniem voor het Latijnse ‘Anima Sana In Corpore Sano’ – Een gezonde geest in een gezond lichaam.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaEn als je daaromheen een campagne moet bedenken, kom je al heel snel uit bij het volgende:
Prachtig gedaan, maar echt spannend wordt het niet. De reinigende werking van hardlopen wordt letterlijk weergegeven. Een hardloper met last van stress, die door een prachtig gestileerde wasstraat rent.
De campagne is ontwikkeld door het Amerikaanse reclamebureau Vitrorobertson en bestaat uit TVC, print, online en POS.
Asics maakte overigens ook de sporttenues voor de atleten die naar Vancouver zullen afreizen. Een Canadese ontwerper, Alano Edzerza, tekende voor het design van het delegatie-jack en de badge op de andere kledingstukken. Het logo van de Olympisch spelen is gerelateerd aan een Indiaans symbool, en Asics heeft dat idee overgenomen: de badge heeft de vorm van een adelaar, die de kernwaarden Macht, Leiderschap, Wijsheid, Vrede, Vriendschap en Kracht symboliseert.
Het merk Asics bestaat inmiddels 60 jaar en is op dit moment het op drie na grootste sportschoenenmerk in Europa, en marktleider in performance running.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid