Overslaan en naar de inhoud gaan

A great place to work

Recent in de krant: Google introduceert overlijdensuitkering. Google staat al langer bekend als goede werkgever, met fantastische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Recent in de krant: . Google staat al langer bekend als goede werkgever, met fantastische secundaire voorwaarden. Iedereen kent de kantoren met bowlingbanen, gratis lunches, massages en knipbeurten. Met deze regeling gaat het bedrijf nog een stapje verder.

related partner content for mobile comes here

De relatie tussen een goede lunch en gezonde, gemotiveerde werknemers is nog wel te maken, maar waarom zou het bedrijf zo’n regeling aanbieden?

“It turns out that the reason we’re doing these things for employees is not because it’s important to the business, but simply because it’s the right thing to do. When it comes down to it, it’s better to work for a company who cares about you than a company who doesn’t. And from a company standpoint, that makes it better to care than not to care.” zegt Google’s Chief People Officer Laszlo Bock in een met Forbes. Interessant is dat Google dus geen baat heeft bij deze regeling, maar dat die gegroeid is uit de gewoonte van het bedrijf om mensen door moeilijke perioden heen te helpen.
Als communicatieadviseur helpen wij bedrijven met het ontwikkelen van een Employer Brand: een onderscheidende positionering van het bedrijf als werkgever. Onderdeel hiervan is de Employee Lifecycle: de levenscyclus die een medewerker doormaakt vanaf het moment van het eerste contact, via de wervingsprocedure, de arbeidsjaren tot de exit procedure en het alumni programma.

Waarom zou je als bedrijf aandacht besteden aan een Employer Brand? Om de juiste, gemotiveerde mensen aan te trekken, werknemers te stimuleren productiever te zijn en ze langer vast te houden. Google doet hier dus nog een schepje bovenop door de Employee Lifecycle door te trekken tot na het overlijden. Hiermee maken ze duidelijk dat zij de werknemer ondersteunen in goede en in slechte tijden: Google als familie die ‘no matter what’ voor je klaarstaat.

Werpt dit zijn vruchten af? Ja, in het staat Google inderdaad bovenaan als het gaat om het aspect goede werksfeer/ leuke collega’s. En een Googler vertelde me dat hij zich thuis voelt in het bedrijf doordat ze goed voor hem zorgen. Maar je komt er niet mee weg alleen extraatjes aan te bieden. Persoonlijke ontwikkeling is nog altijd de belangrijkste reden om te kiezen voor een baan (). Zodra de uitdaging en de groeimogelijkheden wegvallen, gaat elke werknemer om zich heen kijken. Overlijdensuitkering of niet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in