Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis Groupe neemt databedrijf Lotame over: 'Past in onze “Power of One”-aanpak'

In Nederland levert het zo'n '5 miljoen unieke actieve profielen op die voldoen aan de criteria van specifieke doelgroepdefinities'.
Sadoun Lotame
Arthur Sadoun presenteert de overname van Lotame
Sadoun Lotame
Arthur Sadoun presenteert de overname van Lotame

Publicis Groupe neemt Lotame over, een onafhankelijk data- en ID-technologiebedrijf. Het plan is om Lotame te integreren in datamarketingtak Epsilon dat vijf jaar geleden werd overgenomen. Epsilon is een sterke pijler onder de groei van Publicis de laatste jaren.

related partner content for mobile comes here

De overname moet de technologische voorsprong van Publicis in het snel veranderende digitale reclamelandschap aanzienlijk vergroten, meldt de holding zelf. De individuele consumentenprofielen worden met de stap uitgebreid van de huidige 2,3 miljard naar 4 miljard en een 'wereldwijde dekking van meer dan 90 procent van de online consumenten'.

Hoeveel Publicis voor Lotame betaalt, wordt niet bekendgemaakt. Wel zegt topman Arthur Sadoun dat het concern het afgelopen halfjaar zo'n 1,5 miljard euro heeft geïnvesteerd in data en tech.

Nederland

Voor de Nederlandse tak van Publicis betekent het een versterking van de 'Power of One'-aanpak, zegt ceo Isabelle Dacz. 'In onze “Power of One”-aanpak speelt data een essentiële rol. Door de toevoeging van Lotame versterken we de impact die onze media-, merk- en social specialisten kunnen maken, zodat we onze klanten nog effectiever kunnen bedienen.’

Joris Garritsen. chief data & product officer Publicis Nederland, voegt daar aan toe: 'Dit sluit perfect aan op onze bestaande infrastructuur. Lotame verrijkt onze Epsilon-data nog verder, waardoor we AI met nog uniekere input kunnen voeden en zo nog gerichter kunnen inzetten voor creativiteit, productie en media.’

5 miljoen profielen

Voor Nederland omvat de overname van Lotame en integratie in Epsilon nagenoeg 5 miljoen unieke actieve profielen die 'voldoen aan de criteria van specifieke doelgroepdefinities'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in