Overslaan en naar de inhoud gaan

Eneco en Publicis Groupe willen met campagne ‘Eneco verlicht’ klanten aanzetten tot verduurzaming

De vraag is: hoe kunnen consumenten en bedrijven hun energieverbruik verduurzamen zónder dat dit ten koste gaat van betaalbaarheid.
Hoe zorg je ervoor dat mensen begrijpen wat hun keuzes zijn in de energiewereld?
Publicis Groupe, sinds 2022 het lead agency van Eneco, stond aan de basis van de strategische en creatieve transformatie.
Hoe zorg je ervoor dat mensen begrijpen wat hun keuzes zijn in de energiewereld?
Publicis Groupe, sinds 2022 het lead agency van Eneco, stond aan de basis van de strategische en creatieve transformatie.

Veel consumenten en bedrijven worstelen met de vraag hoe ze hun energieverbruik kunnen verduurzamen zónder dat dit ten koste gaat van betaalbaarheid. Met de nieuwe merkcampagne ‘Eneco verlicht’ willen Eneco en Publicis Groupe daar verandering in brengen. De campagne richt zich op het bieden van duidelijke informatie en inzichten, zodat mensen beter begrijpen welke mogelijkheden zij hebben binnen de energietransitie.

related partner content for mobile comes here

Lastig keuzes maken

Volgens Eneco is het voor veel mensen lastig om door de wirwar van opties en ontwikkelingen een weloverwogen keuze te maken. 'Eneco brengt energie, maar door meer kennis en inzichten te bieden en antwoord te geven op vragen van mensen breng je ook verlichting als in opluchting', zegt Sander Bergmeijer, senior copywriter bij Publicis Groupe. 'Het is een campagne die vertrekt vanuit herkenbare menselijke situaties én vraagstukken.'

Mensen inspireren tot nadenken

In plaats van de gebruikelijke beelden van windmolens en zonnepanelen, kiest de campagne ervoor om energie dichtbij de consument te brengen. De nadruk ligt op praktische toepassingen, zoals het verleggen van energieverbruiksmomenten en investeren in duurzamere oplossingen. 'Een belangrijke stap naar een klimaatneutrale toekomst is het verminderen en verduurzamen van ons energieverbruik,' stelt Selina Thurer, lid van de Raad van Bestuur van Eneco. 'Met de nieuwe campagne ‘Eneco verlicht’ willen we mensen inspireren na te denken over de eigen mogelijkheden.'

Ontwikkeld door Publicis Groupe

De campagne is ontwikkeld door Publicis Groupe, dat sinds 2022 het lead agency van Eneco is. Het mediaplan is in samenwerking met Mindshare opgezet en wordt uitgerold via online kanalen, televisie, bioscoop, digital out-of-home en branded content.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in