
Veel consumenten en bedrijven worstelen met de vraag hoe ze hun energieverbruik kunnen verduurzamen zónder dat dit ten koste gaat van betaalbaarheid. Met de nieuwe merkcampagne ‘Eneco verlicht’ willen Eneco en Publicis Groupe daar verandering in brengen. De campagne richt zich op het bieden van duidelijke informatie en inzichten, zodat mensen beter begrijpen welke mogelijkheden zij hebben binnen de energietransitie.
Lastig keuzes maken
Volgens Eneco is het voor veel mensen lastig om door de wirwar van opties en ontwikkelingen een weloverwogen keuze te maken. 'Eneco brengt energie, maar door meer kennis en inzichten te bieden en antwoord te geven op vragen van mensen breng je ook verlichting als in opluchting', zegt Sander Bergmeijer, senior copywriter bij Publicis Groupe. 'Het is een campagne die vertrekt vanuit herkenbare menselijke situaties én vraagstukken.'
Vacatures
Medewerker communicatie
ZMGroepProject Communication Advisor
AMS InstituteClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalMensen inspireren tot nadenken
In plaats van de gebruikelijke beelden van windmolens en zonnepanelen, kiest de campagne ervoor om energie dichtbij de consument te brengen. De nadruk ligt op praktische toepassingen, zoals het verleggen van energieverbruiksmomenten en investeren in duurzamere oplossingen. 'Een belangrijke stap naar een klimaatneutrale toekomst is het verminderen en verduurzamen van ons energieverbruik,' stelt Selina Thurer, lid van de Raad van Bestuur van Eneco. 'Met de nieuwe campagne ‘Eneco verlicht’ willen we mensen inspireren na te denken over de eigen mogelijkheden.'
Ontwikkeld door Publicis Groupe
De campagne is ontwikkeld door Publicis Groupe, dat sinds 2022 het lead agency van Eneco is. Het mediaplan is in samenwerking met Mindshare opgezet en wordt uitgerold via online kanalen, televisie, bioscoop, digital out-of-home en branded content.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid