Volgens De Bruyne liften de beste gedragsinterventies mee op bestaand gedrag. Het statiegeldbeleid is hier duidelijk geen voorbeeld van.
Om mensen in beweging te krijgen moet je niet op motivatie inspelen, maar is het zaak barrières weg te nemen.
Zeven vragen aan gedragspsycholoog Tom De Bruyne, eigenaar van Sue Amsterdam en the behavioural design academy.
Tom de Bruyne breekt een lans voor de aanbesteding als subliem gedragsinstrument - mits goed ontworpen.
Tom de Bruyne vreest dat AI heel snel verleidingstechnieken zal ontwikkelen die niet aanvoelen als marketing. Best creepy.
Als je meer tijd neemt om je doelgroep of beter te begrijpen, dienen de kansen voor het verbeteren van je aanpak zich vanzelf aan.
Tom de Bruyne vreest dat als reclamemakers hun eigen regulering niet handhaven, de politiek dat voor hen gaat doen.
Creatieve ondernemingen zien managen van talent veelal niet als één van de belangrijkste leiderschapstaken. Het is Tom de Bruyne een raadsel
Creatieve interventies zijn wat Tom de Bruyne betreft een hogere vorm van communicatie.