Mag de reclamewereld campagnes blijven maken voor adverteerders die het niet zo nauw nemen met het milieu?
Het event ‘No washing, no hushing’ moest bedrijven aanmoedigen om hun rol in positieve verandering te omarmen.
De luchtvaartmaatschappij schetste een veel te rooskleurig beeld van onder meer de effecten van het gebruik van duurzamere brandstof.
Mildred Hofkes voorspelt dat steeds meer jonge mensen hun dikbetaalde banen achterlaten voor werk waar ze een goed gevoel over hebben.
Rik Ledder, voorzitter VIA en ceo TBWA\Neboko, deelt maandelijks op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclameindustrie.
De wettekst moet nog worden omgezet in nationale wetgeving in de hele EU.
Fossielvrij NL spreekt van greenwashing, waar KLM juist stelt dat de eisen van Fossielvrij NL communicatie bijna onmogelijk maken.
De toezichthouder vindt sommige uitingen 'vaag' en vraagt Unilever om meer informatie.
Veel organisaties ervaren tegenkracht als ze zich uitspreken over duurzame doelen. Maar erover zwijgen helpt de zaak niet verder.