'In het verleden werden door het warme weer in de zomerperiode veel komkommers aangevoerd, eerst vanonder platglas en later uit de glastuinbouw. Door de enorme aanvoer daalt de prijs drastisch. Bij gebrek aan ander nieuws schreven de dagbladen in deze periode over de prijs van de komkommers.' Dat verklaart de term 'komkommertijd' volgens Wikipedia.
Dit jaar zijn het echter niet komkommers, maar worsten die het schaarse zomernieuws domineren. In Nederland werd de worstmarketing geïntroduceerd terwijl in de UK de Foodservice Sausage of the Year Competition 2006 is gestart. Maar in de VS heerst echt de worstkoorts, omdat de Miller Park sausage race sinds gisteren een nieuwe deelnemer kent: de Chorizo (al doet hij in dit filmpje nog niet mee).
Het is geen wereldnieuws, maar zo wordt het wel gebracht. Na de zesde inning van iedere thuiswedstrijd van het honkbalteam Milwaukee Brewers vindt er al vijf jaar een worstenrace plaats. De race is mateloos populair en geniet nationale bekendheid, tot genoegen van hoofdsponsor en worstenfabrikant Klement's. Tot nu waren er vier deelnemende worsten:
1. Brett Wurst, een braadworst in lederhosen
2. Stosh Jonjak, een witte Poolse worst met zonnebril
3. Guido, een Italiaanse worst verkleed als chef-kok
4. Frankie Furter, een hotdog in baseball outfit
En sinds gisteren doet er een vijfde worst mee: El Picante. Dat is een chorizo met een sombrero. Met ongekend veel hoempapa werd bekend gemaakt dat dankzij het groeiend aantal latino bezoekers aan het stadion, de Spaans/Mexicaanse chorizo mee gaat racen vanaf komend seizoen.
De worst werd in een persconferentie voorgesteld, tekende een officieel contract met de clubdirectie en kreeg een rondleiding door het stadion. En de pers was erbij. Het nieuwsfeit is terug te vinden bij ABC, bij CBS, bij ESPN, bij Forbes, bij Fox en nog zo'n 150 andere media.
Wat hebben we hiervan geleerd? Iedere Nederlandse voetbalclub in de eredivisie speelt jaarlijks 17 thuiswedstrijden in de competitie. Dat betekent dat er 17 x 18 = 306 keer een kwartier rust is waarin duizenden mensen vermaakt kunnen worden op deze manier. En dan heb ik het alleen nog maar over voetbal? Marketeers, on your marks, get set, and go!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!