Willem-Albert Bol weg bij Vodafone

Willem-Albert Bol keert na zes jaar Vodafone terug naar de mediawereld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bol wordt de nieuwe marketingmanager advertising bij de Persgroep. Hij was de afgelopen zes jaar manager media en marcomplanning bij Vodafone. Zijn rol bij Vodafone zal niet op dezelfde wijze ingevuld worden.

Daarvoor was hij connections director/ senior consultant bij TBWA\ PR Company en advertising marketingmanager bij Sanoma Men&;s Magazines.

Bol laat per mail het volgende weten: &;Het is een eer geweest om bijna 6 jaar in deze zeer dynamische branche te mogen werken. Onze digitale transitie, TVOH, en meer van dat soort projecten zorgden voor mooie jaren. Alles wat ik heb geleerd van adverteerderszijde kan ik nu inzetten vanuit de media invalshoek. Ik zal Vodafone missen.&;

In antwoord op drie vragen, licht Bol zijn transfer toe aan Adformatie:

Waarom terug naar mediazijde?
Het is niet een keuze voor mediazijde per se, het is een keuze voor een goed bedrijf en een mooie rol. Aan welke kant van de tafel ik zit, maakt me eigenlijk niet uit. Het is natuurlijk wel een lesje in bescheidenheid, omdat ik meer in een dienende rol terechtkomt. Maar dat heeft voor mij geen negatieve lading. Als je zulke sterke merken mag vertegenwoordigen, dan doe je dat met trots.

 Waarom vind je de Persgroep zo’n aantrekkelijk bedrijf om voor te werken?
Het is heel interessant omdat het een bedrijf in transformatie is. Het is een familiebedrijf en dat spreekt me zeer aan. Bovendien vind ik Van Thillo een heel inspirerend man. Verder zijn de merken die het in portfolio heeft natuurlijk loeisterk, merken bovendien waar ik zelf een persoonlijke band mee heb. Ik heb geen abonnement op Het Parool, maar het is een vast ritueel om die op zaterdag te kopen en me te verheugen op de PS van de week.

Als er één ding is wat je meebrengt naar de Persgroep, wat is dat dan?
Gogme, wat bravoure, power en een beetje bluf. Kranten hebben een tijdje in de hoek gezeten van “sorry, wij zijn print”, dat ga ik eruit slaan. Wat je hebt moet je beter gebruiken. De tijd dat we in millimeters dachten ligt ver achter ons. Rammen met bereik is ook achterhaald. Het gaat erom of je een kwalitatief bereik kunt verwezenlijken. Daarmee kan de Persgroep het verschil maken.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie