42 procent zegt dat ze naar een advertentie hebben gekeken en of hebben gelezen en 15 procent meldt dat ze op een banner of een pop-up hebben geklikt.
Dat blijkt uit onderzoek van Ipsos Open Thinking, dat ook keek naar waarom ze naar een online commercial kijken, of een advertentie lezen.
Er worden verschillende redenen gegeven. 37 procent van de ondervraagde Amerikanen kijkt naar een commercial of een advertentie omdat ze geïnteresseerd zijn in het product of het merk.
34 procent geeft aan dat ze op een of andere manier gedwongen worden om er naar te kijken voordat ze iets kunnen bekijken wat ze echt willen zien. Een derde zegt dat ze naar de commercial of advertentie kijken omdat het gaat om een product waar ze op dat moment in geïnteresseerd zijn.
Andere redenen:
13 procent kijkt omdat een vriend het aanraadde;
11 procent omdat er een leuke beroemdheid in zit;
9 procent omdat er aantrekkelijke mensen te zien zijn.
Amerikaanse vrouwen kijken vaker dan mannen naar online commercials, 51 procent tegenover 38 procent.
De groep tussen de 18 en 34 jaar kijkt het meest naar online commercials (50 procent), maar de groep daarboven, van 35 tot 49 jaar heeft vaker naar een advertentie gekeken of hem gelezen (44 procent) of heeft op een pop-up of banner geklikt (19 procent).
Mannen worden meer beïnvloed dor humor in de commercial dan vrouwen (32 tegenover 27 procent), het bedrijf (30 tegenover 23 procent), speciale effeceten mooie beelden ( 16 - 10 procent) de beroemdheid of spreker in het filmpje (13 - 8 procent) en aantrekkelijke of bijzondere mensen (14 procent tegenover 5 procent).
Bron: Marketingcharts
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!