Nee, katcamera's zijn niet nieuw, maar Whiskas doet er wel iets bijzonders mee.
Het kattenvoedselmerk ontwikkelde in Australië samen met reclamebureau Clemenger DDBO Sydney een socialemediacampagne om 'mens en kat dichter bij elkaar te brengen.'
Belangrijkste onderdeel van de champagne: een kattencamera die automatisch de foto’s op Instagram plaatst.
De lichte 'Whiskas Catstacam' past aan de halsband van de kat. De bewegingsdetector maakt om de 20 seconden een foto, die (via wifi) automatisch op het voor de kat aangemaakte Instagram-account wordt geplaatst.
Zo is precies te zien wat de kat ziet.
Iedere foto krijgt tekst mee: 'I took this photo so you can see the world through my eyes. If you notice any behaviour you’re curious about, simply ask a question using the hashtag #askwhiskas. You can see photos from other cats at #Catstacam'.
Whiskas beantwoordt vervolgens eventuele vragen.
Het merk heeft enkele bekende Australiërs met een kat een camera gegeven.
Op dit moment is het niet de bedoeling dat de camera zijn weg vindt naar de consumentenmarkt. Voor nu is het slechts een onderdeel van de campagne.
Bron: PSFK
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!