Wat doen de voormalig Hyves-medewerkers tegenwoordig?

Deze zomer is het precies 10 jaar geleden dat Hyves werd opgericht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze zomer is het precies 10 jaar geleden dat Hyves werd opgericht. Vanuit het netwerk van studentenverenigingen wist het Hyves team heel Nederland te veroveren en social media als eerste op de kaart te zetten. Op 2 december 2013 viel officieel het doek voor de socialnetwerksite. Wat doen de voormalig Hyves talenten tegenwoordig? 

Een overzicht van voormalig Hyves medewerkers:

 

Raymond Spanjar Mede-oprichter en CEO Hyves (Maart 2004- November 2010). Nu: Investeerder

Floris Rost van Tonningen Chief Product Officer (Maart 2004- Mei 2012). Nu Partner bij investeerder Duke&Duke.

Koen Kam Mede-oprichter Hyves. Nu: Geen activiteiten

Stephen Beuker Sales Manager Hyves (mei 2007- Januari 2011). Nu: Mede-oprichter van online consultancy bureau Opjacht

Stephen Beuker: &;Hyves heeft het medialandschap behoorlijk op zijn kop gezet. Waar adverteerders/ mediapartijen in die tijd redelijk de dienst uitmaakten, stelden wij de gebruiker (Hyver) centraal. Door onze unieke positie konden we deze houding permitteren. Slim inspelen op het gebruik van Hyves, veranderde je van adverteerder in een deelnemer binnen een sociaal netwerk met earned media als gevolg. Een term die inmiddels ingeburgerd is, maar toentertijd nog redelijk onbekend. Door de kracht en het bereik van Social Media hebben bedrijven hun houding tov hun doelgroep moeten aanpassen (customer centricity), Hyves was zeker een initiator hierin. Ik ben erg trots dat ik hieraan heb kunnen bijdragen. De periode bij Hyves was uniek, zoveel jonge mensen met een visie en een drang om samen een doel te bereiken. Dagelijks maak ik gebruik van alles wat ik bij Hyves geleerd en ontdekt heb, van te durven ondernemen tot doelgroepgericht denken.&;

Radinck van Vollenhove International Marketing & Translations stagiair (Januari 2005- July 2005). Nu:  Sales Manager bij advertentiebureau Criteo Australia

Merel Groenenboom Marketeer (december 2010- oktober 2011. Nu: Account-producer Joe Public

Remco Bos Commercial Director en Managing Director Hyves (Juli 2007- Januari 2014). Nu: &;Starting something new&;

Valentine Jager Account Manager Hyves (Juni 2009- Oktober 2012). Nu: Sales & Marketing Zaailing Webwinkels

Susanne Stolwijk Project Manager Hyves (Juni 2010- Mei 2012) Nu: Account Manager Twitter

Robert Storm Mobile Concept Executive Hyves (november 2010- januaro 2012) Nu: Sales Manager *bliep telecom 

Ingmar de Lange Head of Marketing (augustus 2009 - maart 2010) Nu: Oprichter marketingstrategiebureau Mountview

Claudia Iglesias Projectmanager Hyves (september 2007 - september 2013) Nu: Digital Producer Egotribe

Roos Simons  Account Manager (mei 2008 - maart 2011) Nu: Sr. Account Manager Brand Partnerships BrandDeli

Yme Bosma Lid Management Team Hyves (juni 2007  - april 2012) Nu: Program Director Rockstart Accerator

Yme Bosma: &;Hyves heeft de Nederlandse mediawereld opgevoed in het &;social&; denken en doen, vanwege de vroege sterke positie van Hyves was het een ideale speeltuin, unieke positie in de wereld op dat moment. Het was fantastisch om meegemaakt te hebben, had het voor geen goud willen missen. 
Wat ik tijdens Hyves heb geleerd is dat het verleidelijk is om heel creatief en vernieuwend bezig te zijn, maar dat de menselijke (sociale) behoeften uiteindelijk vrij eenvoudig zijn&;

Marc de Vries COO en CEO Hyves (September 2007- Oktober 2012). Nu: Country Manager Twitter Benelux

Geertje Boers Manager Operations Sales & Marketing (Augustus 2007 - Oktober 2012) Nu: Digital Director Radio538 

Geertje Boers: &;Ik ben ervan overtuigd dat Hyves een enorme impact gehad op de Nederlandse mediawereld. Daar waar mediabedrijven nu op zoek zijn naar manieren om de doelgroep beter te leren kennen, waren bij Hyves profielen de basis van ons bestaansrecht. Het weten wie je bezoeker is, begrijpen wat hen beweegt en hier op kunnen ontwikkelen is van enorm grote waarde voor zowel gebruikers als merken. De beschikbaarheid van profieldata en het bieden van de technische randvoorwaarden heeft reclamebureaus creatief uitgedaagd en een platform geboden voor interactie met doelgroep.Ik ben nog steeds gepast trots op de bijdrage die ik heb kunnen leveren aan het succes van Hyves. Vanuit een tech startup naar een way of life voor heel veel mensen. Mijn collega’s bij Hyves waren stuk voor stuk professionals met wie het een voorrecht was om samen te werken. We komen elkaar geregeld tegen en woorden zijn niet nodig om de energie van toen nog steeds te voelen. Bij Hyves heb ik geleerd wat de waarde is van het kunnen wijzigen van een koers met als doel een uiteindelijke bestemming te behalen. Door altijd terug te gaan naar het waarom geef je jezelf de focus die nodig is om tot een optimaal resultaat te komen.&; 

Bart Zoetmulder Key accountmanager (oktober 2006- mei 2007) Nu: Sales Manager Digital Veronica Publishing

Bart Zoetmulder: Hyves zat in de sweetspot van digitalisering in de media. Het was het eerste social netwerk waar adverteerders mee te maken kregen. Merken waren voornamelijk zeer geïnteresseerd in de interactie mogelijkheden. De uitgebreide targeting mogelijkheden waren uniek voor die tijd. Pionieren pur sang. De Hyves periode was interessant, maar ook moeilijk. Hyves wist zelf nog niet zo goed wat ze met adverteerders aan moest. Het is leuk om te zien dat vele dingen die we in die tijd ontwikkeld hebben nu overal gemeengoed zijn, bijvoorbeeld ook bij Facebook. Ik heb erg veel bij Hyves geleerd. Vele vormen van digital native advertising waren nieuw, voor ons en voor de markt. Development op z’n best. Het was echt een periode van ondernemen."

Wouter Glaser PR & Communicatie Manager Hyves (april 2010- juni 2011) Nu: Oprichter communicatie-bureau Glasnost

Wouter Glaser: Hyves heeft het online media landschap in Nederland volwassen gemaakt. Op gebied van advertorials en branded content lopen we hierdoor voor op Europa. Uit eigen ervaring weet ik dat markteers tegenwoordig niet gek op kijken, wanneer bloggers met commerciële contentmogelijkheden komen, terwijl in bijvoorbeeld België bijna alles nog via ratecards gaat. Door Hyves heb ik geleerd hoe belangrijk een vrije bedrijfscultuur is. Wanneer je carte blanche krijgt om zelf dingen op te zetten, werkt dit goed op gebied van creativiteit, maar ook succes. De Hyves periode zal mij altijd bij blijven, aangezien ik daar ook mijn vrouw heb ontmoet en we zelfs een Hyves-baby hebben gekregen!&;  

Maarten Naaijkens Marketing Director Hyves (februari 2013- februari 2014). Nu: Oprichter van consultancybureau The Social Age

Zeger van Olden Sales Manager MKB Hyves (juli 2011 - december 2013) Nu: Business Manager Hyves Games

Lenneke Speelman Marketing Executive Hyves (juli 2011 - februari 2012) Nu: Social Media Consultant Socialyse Netherlands

Mijke Theunissen Project Manager Hyves (maart 2011- juni 2011) Nu: freelance customer marketeer GSK Aquafresh.

Massimo Meijer Designer Hyves (jul 2005 - september 2006) Nu: Art Director bij MediaMonks

Roald Reurink Online Brandmanager Games a.i (juni 2013 - september 2013) Nu: Sr. Marketeer myTomorrows

Sander de Weijer Concept Account Manager Hyves (maart 2011- april 2013) Nu: Concept Manager Digital TMG

Lukas Pauka Manager Concepts Hyves (maart 2012- januari 2013) Nu:Account Director XS2 Connected Media

Lukas Pauka: &;Ik denk dat Hyves de mediawereld bewust heeft gemaakt van de uitdagingen en mogelijkheden van social media. Dat zie je nu in het aantal social media partijen die Nederland rijk is en de kwaliteit van de sociale strategieën van onder andere KLM en Volkswagen. Ondanks dat ik later ben in gestapt en niet echt een Hyver van het eerste uur ben, heb ik het ervaren als een rollerocasterride vol hoogte- en diepte punten. Ik ben meer dan drie jaar onderdeel van het Hyves concepts team geweest waar we jaarlijks meer dan 150 social media activatie campagnes beoordeelde of zelf ontwikkelden. Daarbij werkten we samen met de beste mensen uit het vak en is mijn intuïtie voor wat wel en niet werkt binnen online campagnes sterk ontwikkeld en daar maak ik dagelijks in mijn huidige functie gebruik van." 

Maurits Wetemans Brand Manager Content & TV/Radio Hyves (juni 2009 - mei 2012) Nu: Marketing Director Mingle Up

Maarten Smeets Concept Manager Hyves (juni 2011 - maart 2012) Nu: Concept /Copy bij Noise PR

Kieran Rau-Kirchgaesser Community Manager Hyves (oktober 2011- januari 2013) Nu: Product & Communicatie bij *bliep telecom

Jolijn Van Cruchten Insights Executive Hyves (oktober 2009 - oktober 2011) Nu: Consumer Insight Manager Benelux bij Bacardi

Reina van Klaveren Account Manager Hyves (mei 2010 - oktober 2012) Nu: Executive Assistant at Wieden + Kennedy

Anya Galama Business Analyst hyves (januari 2010 - november 2010) Nu: Marketing Intelligence Analyst Nederlandse Spoorwegen

Linsey Rijkaard Community Manager Hyves (september 2008- augustus 2012) Nu: Coordinator Brand Management Harmony

Rebecca Rijnders PR & Communicatie Manager Hyves (augustus 2011- augustus 2012) Nu: Chief Apps & Publishing bij Microsoft

Cher Glaser-Buurman Account Manager Hyves (februari 2008- oktober 2011) Nu: Manager Marketing & Sales bij De Vegetarische Slager

Nine Ludwig-Taihuttu Editor in Chief Hyves (april 2006- oktober 2012) Nu: Editor in Chief bij Upcoming

Meral Bakir Head of Community Management Hyves (juli 20098 - februari 2013) Nu: Head of User Operators Ace & Tate

Suzanneke Niemeijer Community Manager/ Marketing Executive Hyves (maart 2006-februari 2012) Nu: Online Coordinator bij Radio 538

Wilco Kaasenbrood Sales Manager/Commercial Director Hyves (juli 2007-januari 2013) Nu: Freelance digital marketing & sales consultant

Judith Hordijk Marketing Brand Insights Manager Hyves (september 2008-april 2012) Nu: bij Manager & Business Development VOD bij Pathé Thuis

Jasper Wognum Head of Product Hyves (januari 2010 - september 2012) Nu: CCO HidashHi

Rens Bosma Brand Manager Concepts Hyves (oktober 2008-februari 2012) Nu: Partnerships Manager bij Universal Music Group

David Vismans Head of Development Hyves (februari 2009 - januari 2011) Nu: Director Front End bij Booking.com

Harm Schweigman Account Manager Hyves januari 2008 december 2008 Nu: Managing Director bij NAKKO

Harm Schweigman: &;Hyves liep voorop bij de professionalisering van digitale media wereld in NL 
Ik heb de periode als leerzaam en zeer enerverend ervaren. Wat ik van de Hyves periode heb geleerd? Als je snel wilt groeien is momentum doorslaggevend.&;
 

Youri op ´t Roodt Software Engineer Hyves (januari 2006 - december 2011) Nu: CTO bij VintyKids.com

Lotte Groeskamp (Marketeer Premium Services Hyves (mei 2011- februari 2013) Nu: Partner Program Coordinator a.i. bij Google

Lucy Stoffers Acount Manager Hyves (april 2011 - januari 2013) Nu: International Consultant Talpa Media Holding

Bluette Jardin Operations Manager Hyves (maart 2013 - juni 2013) Nu: Coördinator Online Video bij Talpa International

Stephanie van der Maas  HR & Recruiter bij Hyves (juli 2008- januari 2013) Nu: Consultant bij Squla

Fotos:

Onderste foto: Voormalig Hyves medewerkers (2014)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie