Premium

Voor het eerst in 15 jaar komt Hooghoudt weer op de buis

Tape tekent voor de realisatie van de nieuwe Hooghoudt-campagne

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met de nieuwe campagne introduceert een nieuwe premium jenever, waarmee het ‘oubollige’ drankje weer cool moet worden.

‘Het afgelopen jaar hebben we een nieuwe strategie bepaald voor het merk en een aantal campagnes ontwikkeld, die voornamelijk online zijn ingezet’ vertelt Mike Rijkers, oprichter en strateeg van . ‘De resultaten bleken goed genoeg om te investeren in meer bereik, met als hoogtepunt een televisiecommercial voor de nieuwe premium jenever.’

De premium jenever is een product dat zowel huidige, als nieuwe generatie jeneverdrinkers moet aanspreken. Rijkers: ‘Dat hebben we ook in de stijl van de campagne willen laten terug te komen. De opbouw van de campagne begint bij de traditie en vakmanschap van Hooghoudt, de smaak van het product en eindigt bij hoe het gedronken kan worden: met of zonder tonic’.

In de commercial spelen de 29-jarige meesterdistilleerder Frank Leystra en de bekende cocktailshaker Lennard Deddens een belangrijke rol.

De campagne is sinds vorige week te zien op televisie en online.

Making of:

Credits
Merk: Hooghoudt
Verantwoordelijk bij klant: Niels Grootenboer en Karina Zuiderveen
Bureau: TAPE B.V.
Creative: Tobias Camman 
Art: Menno Steenvoorden
Strategy: Mike Rijkers
Design: Philemon Baverel
Animatie: Pieter Voorhout
Regie: Boris Booij
DOP: Kevin Kimman
Gaffer: Tim Schram
Styling: Mirte Arens
Sound: Rec Sound
Soundtrack: Dear Mister Man

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie