Eind april lanceerde Volkswagen samen met Achtung! de merkcampagne ‘Je verwacht meer als je Volkswagen rijdt’. In de bijbehorende commercial zien we verschillende Volkswagen-rijders hoge verwachtingen hebben van andere producten, als een kinderwagen. Verpest door de hoge kwaliteitsstandaard van het Duitse automerk.
In de vervolgfilm reageert Facebook-fan Timo Ros dat een ‘automatisch remmende kinderwagen’ eigenlijk wel een goed idee is. Vervolgens ontwikkelt Volkswagen een prototype: een kinderwagen die automatisch kan remmen en afstand kan houden.
Binnen 12 uur scoort de innovatieve kinderwagen online en op sociale media meer dan 300.000 views en 10.000 likes zonder aangekochte media.
De film wordt verspreid via de sociale kanalen van Volkswagen Nederland.
Credits
Opdrachtgever: Volkswagen
Verantwoordelijk bij klant: Jasper van der Bijl, Leony Hogenes
Bureau: Achtung!
Creatief Directeur: Mervyn ten Dam
Creatie: Bert Marissen, Alexis Jabbour
Account Manager: Emily Kroes, Elke ter Bogt
Productie Maatschappij: Czar
Regie: Jonathan Elbers
Producer: Fenna Breitbarth & Robert Nan
DOP: Daan Nieuwenhuijs
Audionabewerking: Sound Circus | Kees Kroot, Feike de Wit
Muziek: Sizzer
Online: The Ambassadors
Prototype ontwikkeling: Magic Bullet
Maxi Cosi: Tim van de Bergh