De acquisitie via de divisie VNU Business Publishing Europe betreft onder andere het marktleidende weekblad Pubblicità Italia, het maandblad Pubblicità Italia Net, de dagelijkse nieuwsbrief Today Pubblicità Italia en jaar- en adresboeken als Guida Agenzie, Guida Marketing, Media Book Italia en Chi è delle Pubblicità ('Wie is wie' in de Italiaanse communicatiebranche). De Grand Prix Pubblicità Italia is een van de grote evenementen die Gruppo Pubblicità Italia organiseert. De activiteiten zullen onderdeel worden van VNU Business Publications Italia in Milaan. Bij Gruppo Pubblicità Italia werken ongeveer 35 mensen en werd in 2000 een omzet van ongeveer EUR 3,2 miljoen gerealiseerd.
De overname sluit aan bij de strategie van VNU om in bepaalde segmenten van de zakelijke uitgeefmarkt een leidende positie te verwerven en versterkt de aanwezigheid met business-to-business uitgaven en informatie op de Italiaanse markt. VNU heeft in de Verenigde Staten een vooraanstaande positie in de reclame- en mediabranche met uitgaven als Adweek, Brandweek en Mediaweek.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!