Vanaf vandaag kunnen ze op VICE Money terecht voor lokaal nieuws en verhalen over geld en de economie. Het mediabedrijf wil hiermee inspelen op 'het gebrek aan informatievoorziening over onderwerpen als geld en de economie in de taal van deze generatie'.
VICE Money wil jonge mensen helpen het financiële landschap beter te begrijpen en handvatten geven om hun financiële toekomst uit te stippelen. Er komt een selectie van verhalen over de economie van de toekomst, Nederlands ondernemerschap, globale en lokale thema’s, de cultuur rondom geld en persoonlijke verhalen over geld te brengen. De content wordt gebracht in de tone-of-voice die de doelgroep van VICE gewend is.
Niet aangesproken
CEO Thijs Boon: 'We merken dat jonge mensen zich niet aangesproken voelen door bestaande financiële media en ze staan kritisch tegenover financiële instellingen. Dit terwijl er wel een behoefte is om het gecompliceerde economische landschap te begrijpen. Kennis vanuit financiële bedrijven en onderwijsinstellingen is van cruciaal belang in het onderwijzen van jonge mensen en daarmee het succes van VICE Money.'
ING gaat komend jaar investeren in de ontwikkeling van branded content.
Tiende merk
VICE Money is inmiddels het tiende Nederlandstalige online merk van VICE. Twee maanden geleden begon het lineaire tv-kanaal VICELAND.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!