In de campagne staat het 'Nieuwsjaarsvegen' centraal, dat als evenement in Nederland wordt geïntroduceerd via social media, banners en abri's. Als aanjager worden korte preroll commercials ingezet waarin het vrouwelijke cabaretduo OldenOsborn optreedt als ambassadeur.
Vincent Breedveld, communicatie manager van Stichting Nederland Schoon: "Uit onderzoek blijkt dat Nederlanders zich met Nieuwjaar meer dan ooit ergeren aan zwerfafval, door het vele vuurwerkafval dat op straat blijft liggen. Met deze campagne willen we iedereen op een luchtige en laagdrempelige manier oproepen om het vuurwerkafval in je eigen omgeving op te ruimen op 1 januari aanstaande."
Credits:
Opdrachtgever: Helene van Zutphen, Vincent Breedveld (Supporters van Schoon/ Stichting Nederland Schoon)
Bureau: Being There
Creatie: Alwine de Jong, Paul van Raak, Jodi Rabin
Productie: Carline Schaad, Marieke Foppen
Strategie: Edward Stolze
Regie: Stephan Miras
Camera: Michel Molder
Edit: Maurits Veldhuijzen van Zanten
Geluid: Ruben de Winther, Kaiser Sound