Zweden staat bekend om zijn veilige autowegen en het zogenoemde ‘Mission Zero’-concept, het streven naar nul dodelijke auto-ongelukken per jaar.
Toyota wil hieraan zijn steentje bijdragen en vroeg Saatchi & Saatchi Sweden een innovatieve campagne te ontwikkelen. Wanneer een bestuurder zijn iPhone meeneemt en inplugt om op te laden wordt Siri (of Google Voice voor Android-gebruikers) geactiveerd. Wanneer de radiocommercial voorbijkomt en zich specifiek richt op Siri, zal deze de vliegtuigmodus activeren en kan de bestuurder zijn reis veilig voortzetten.
De campagne beweert als eerste in de wereld apparaten met elkaar te laten communiceren, zonder de tussenkomst van een mens. Voorlopig zal de campagne alleen in Zweden worden uitgezonden, precies in de vakantieperiode wanneer de meeste Zweedse gezinnen in de auto zitten op weg naar of van hun vakantie.
Credits
Agency: Saatchi & Saatchi Sweden
Bron: MarketingMagazine
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!