Stichting Wakker Dier begint nieuw radio-offensief tegen plofkip

Stichting Wakker Dier start deze week een nieuwe ‘shaming en faming’ radiocampagne over plofkip.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Kentucky Fried Chicken, Iglo, Dr. Oetker en Subway worden in de spots door Wakker Dier aangepakt, omdat zij nog plofkip gebruiken in hun producten. Na elke spot wordt, binnen hetzelfde reclameblok, ook een bedrijf zoals Wakker Dier het stelt ‘gefamed’. Unox (Unilever), Olvarit babyvoeding, Wagner Pizza en Struik hebben beloofd om de kip een beter leven te geven en krijgen daarom een positieve vermelding van de dierenwelzijnsorganisatie.

De campagne startte in januari van dit jaar. Veertig A-merken en supermarkten ontvingen een brief van Wakker Dier met de vraag om af te stappen van de plofkip, en kip die voldoet aan de één ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming te gaan gebruiken.

Van de vijf bedrijven die de afgelopen drie maanden op de radio werden genoemd, hebben alleen Iglo en McDonald’s nog niet de stap gemaakt naar een diervriendelijkere kip, zo meldt de dierenwelzijnsorganisatie.

Behalve op de radio, spreekt Wakker Dier ook op Facebook bedrijven aan. De pagina’s van Albert Heijn, C1000 en McDonald’s werden volgens Wakker Dier ‘overspoeld’ door consumenten die van de plofkip af willen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie