Vanaf 30 mei bieden de zenders die verbonden zijn aan SPOT, het Nederlandse marketingcentrum voor televisiereclame, via TIP ook de prognoses en behaalde GRP’s (gross rating points) van de doelgroepen waarop de campagnes zijn ingekocht. Hiermee wordt de TIP-server voor een grotere groep gebruikers interessant.
TIP is een site voor tv-specialisten, vertegenwoordigers van Nederlandse media- en reclamebureaus en geïnteresseerden in de inkoop van tv-reclame.
Aan de TIP-website is een applicatie gekoppeld waarmee ingekochte TV schema’s bekeken en gedownload kunnen worden. Deze TIP server is ontwikkeld voor mediabureaus of adverteerders die niet beschikken over de mediaplanningssoftware van Mediaview.
SPOT verzorgt informatie over televisie als reclamemedium, biedt services ten behoeve van adverteerders en vertegenwoordigt de belangen van de reclamebedrijven van de televisiezenders.
In SPOT participeren de volgende organisaties: Ster, Discovery Networks Benelux, ORN, RTL Nederland, FOX Channels Benelux, AT5, SBS Broadcasting, Disney Channels Benelux, BE VIACOM Benelux, Eurosport, Eredivisie Live, Sport1 en NBCUniversal.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!