' We hebben veel geïnvesteerd in een intranet, maar het werkt niet' is een veelgehoorde klacht van bedrijven. Uit wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat die klacht veroorzaakt wordt door een aantal factoren:
Andere minder wetenschappelijke redenen kunnen zijn:
Het sociaal gaan van interne netwerken is dan ook niet voor niks een van mijn trends voor de komende jaren, aangezien ik denk dat dit DE stap kan zijn naar het ‘actief’ maken van de interne netwerken! Denk bijvoorbeeld eens aan interne weblogs, en echte sociale aspecten.....je zult zien dat het netwerk eindelijk gaat draaien. Waar vooral veel gesproken wordt over de kracht van Sociale media binnen de marketingcommunicatie (terecht overigens!), kan dit weleens de stille kracht voor ondernemingen worden. Niet extern dus, maar intern! Een onderzoek van AT&T eind 2008 liet tevens zien dat 65% van de medewerkers die daadwerkelijk te maken heeft met interne sociale netwerken aangeeft efficiënter te werken door participatie in het netwerk. Vol interesse ga ik de komende jaren deze trend in de gaten proberen te houden….voor nu sluit ik graag af met enkele praktische tips voor als je zelf wilt beginnen met een intern netwerk dat WEL succesvol gaat zijn.
Foto door: personeelnet
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!