Aanhoudende misstanden in de katholieke kerk, ophef over ritueel slachten… als PR-adviseur vraag je je wel eens af: hoe gaan religies om met communicatie? Hebben ze eigenlijk wel een communicatiestrategie? Denken ze na over hoe ze omgaan met mediarelaties? Doen ze aan reputatiemanagement? Of is de Bijbel, Thora of Koran de leidraad voor de communicatie?
Op dit seminar vertellen direct betrokkenen bij actuele cases hun verhaal over de manier waarop religies naar buiten treden.
Programma
15.00 uur ontvangst
15.30 uur De Babylonische spraakverwarring duurt voort...?, door Prof. dr. Bert Jan Lietaert Peerbolte, Hoogleraar Nieuwe Testament (VU)
15.45 Hoe is de communicatie binnen de RK Kerk geregeld, een inkijkje, door Jan Willem Wits, oud hoofd communicatie RK Kerk, oud voorlichter Aartsbisdom Utrecht en nu hoofd mediarelaties KPMG
16.15 uur De kerk en seksuele misstanden. Over het rapport van de commissie Deetman en hoe de RK Kerk in eerste instantie dacht weg te komen met “Wir haben es nicht gewusst”, om uiteindelijk daarna nog vier maal excuses te moeten aanbieden. Door Prof. Dr. Ruard Ganzevoort, Hoogleraar Praktische Theologie (VU), publicist en senator voor Groen Links.
16.45 uur Hoe hebben Joden en Islamieten door middel van lobby en PR het wetsvoorstel van de Partij voor de Dieren succesvol de nek omgedraaid? Door Robbert Baruch, manager public affairs en lobbyist van Buma/Stemra, lid van het Centraal Joods Overleg en lid Raad van Toezicht Joods Maatschappelijk Werk.
17.15 uur Afsluiting gevolgd door borrel
Datum: 1 november vanaf 15.00 uur
Locatie: Oosterparkkerk, Oosterpark 4 (hoek Tweede Boerhaavestraat) Amsterdam
Kosten: niet-VPRA leden: € 65,=, VPRA-leden: € 35,=.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!