Samsung gaat nat met Icebucket Challenge

Marketing blunder van het jaar?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

The Icebucket Challenge is de meest virale charitatieve campagne ooit. Onze timelines op Facebook (en in mindere mate Twitter en Linkedin) worden gevuld met bekende en onbekenden die deze &;challenge&; aangaan en de relatief onbekende aandoening ALS onder de aandacht brengen. Nu springen ook merken op deze virale campagn. De waterdichte Samsung S5 is ook de challenge aangegaan en heeft direct de iPhone, HTC One en Nokia Lumia 930 genomineerd om hetzelfde te doen. De Sony Xperia z2 is hoogstwaarschijnlijk overgeslagen, omdat dit toestel ook waterdicht is.  Niet iedereen is te spreken over deze actie van Samsung. Veel consumenten vinden dat het Zuid Koreaanse merk deze goede doelen actie misbruikt om hun waterproof toestel onder de aandacht te brengen. De Amerikaanse website Techcrunch weet het kort en bondig te verwoorden: "No One Nominated The Galaxy S5 For The Ice Bucket Challenge, Samsung" gevolgd door . Het is overigens niet bekend hoeveel Samsung doneert aan het goede doel. Wie weet kunnen ze daarmee deze marketingblunder nog enigzins verzachten.  

Zie video: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie