Programmatic OOH-campagne NS op basis van real time vluchtgegevens

Samenwerking Initiative en MMD Media rond out-of-homecampagne.

Er is een volledig nieuwe manier ontwikkeld om specifieke boodschappen te richten op een specifieke doelgroep met buitenreclame. Doel van de campagne was de zakelijke reiziger in aanraking te laten komen met NS International en met de internationale trein als gunstig alternatief voor zakelijk reizen.

NS wilde hiervoor inspelen op vervelende momenten tijdens het reizen met het vliegtuig - bijvoorbeeld vertragingen of oncomfortabele zitplaatsen - om te laten zien hoe het ook ánders kan. Door daar een positieve treinpropositie tegenover te zetten, moet de de overweging om zakelijk te reizen met de trein groter worden.

Met de nieuwe technologie van MyAdBooker was het mogelijk een koppeling van realtime vluchtgegevens (inkomende/vertrekkende vluchten) aan de digitale schermen op Eindhoven Airport te koppelen. Volgens de samenwerkende partijen een wereldprimeur die het mogelijk maakt om op ieder gewenst moment de boodschap aan te passen op basis van vertragingen, specifieke timeslots en locaties op het vliegveld (horeca of gates).

Dean Koekebakker (Strategy Director, Initiative): &;Door datastromen te combineren met location based advertising, ontstaan veel nieuwe kansen.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie