In de woorden van sales director Peter Eillebrecht staat Healthy life voor groen, gezond en duurzaam, 'maar vergeet het niet dat het vooral om verantwoord genieten gaat.' Door het creëren van een partnerverband tussen producenten en/of leveranciers vormt Healthy Life een keten van verantwoorde producten en diensten: van biologische- en fairtrade producten, energiezuinige auto’s, groene stroom, meubilair tot andere consumentenproducten.
‘Jaarlijks staan we met onze Healthy Life partnerkader op ruim 6,4 miljoen verpakkingen van Vecozuivel, de marktleider in biologische zuivel’, zegt Peter Eillebrecht van Healthy Life. ‘Nederlandse consumenten zien dit “billboard op de keukentafel” twee tot drie keer per dag gedurende de spaarzame rustmomenten in ons hectische bestaan.’ De Healthy life kaderuitingen beslaan een complete kant van de verpakking. ‘Per kwartaal zet Healthy Life 1.600.000 pakken in met een bereik van 10 miljoen mensen, met een leesfactor die een veelvoud is van reguliere advertenties. Het gaat hierbij om pakken biologische zuivel als volle en halfvolle melk, magere en milde yoghurt, karnemelk en vanillevla. Deze producten zijn in heel Nederland verkrijgbaar bij supermarkten als Dirk van de Broek, Digros, Bas, Deen, Spar, Boni, Golff en andere ketens.’
De partneruitingen op de pakken moeten bij het uitgangspunt van Healthy Life aansluiten. Partnerposities worden per kwartaal verkocht, met Philips als eerste adverteerder. Eillebrecht kwam al jaren geleden op het idee voor uitingen op consumenten verpakkingen, maar zijn plan kwam in een stroomversnelling toen hij zijn zakenpartner Humphry van Hesse ontmoette. ‘Door de consumenten verpakkingen te koppelen aan Healthy Life, ontstaat er een uithangbord voor adverteerders die duurzame aankopen een warm hart toedragen’, aldus Eillebrecht.
Vergelijkbare partneruitingen zijn er niet in Nederland, zegt Eillebrecht. Of Healthy Life ook andere verpakkingen gaat inzetten voor advertenties? ‘Daar denken we wel serieus over na, maar niet elke verpakking is geschikt. Het gaat om het juiste contactmoment. Zuivel staat meerdere keren per dag op tafel, terwijl een pak wasmiddel uit het zicht in de bijkeuken is opgeborgen.’
Volgens Eillebrecht is het vaak geprobeerd op consumentenproducten te adverteren, maar het gaat nu pas lukken omdat Healthy Life inzet op duurzaamheid. ‘Adverteren in een duurzame omgeving heeft een positieve uitwerking op het imago van product en/of onderneming en wordt ook als zodanig ervaren door de consument.’
Op 1 oktober staan de eerste verpakkingen in de schappen. Philips Consumer Lighting brengt zijn LED-verlichting erop aan de man en biedt klanten 20% korting op de LED-lampen. Waarom juist LED-verlichting? ‘De markt loopt terug, alleen het duurzame aanbod neemt toe met 30%’, zegt Robert Kapteijn, Marketing Director Benelux. De doelgroep van Healthy Life past bij ons. Het zijn consumenten die bewust bezig zijn met gezondheid en welzijn.’ Met de advertenties wil Philips Consumer Lighting vooral awareness creëren. ‘Mensen weten wat er speelt op het gebied van LED-verlichting, maar als producent botsen we nog vaak aan tegen aannames. Wat is waar, en wat niet? Dat is te lezen op onze website, die we communiceren in de advertentie. Verder laten we zien wanneer LED een serieuze vervanger is voor een standaard spaarlamp, en wanneer niet. We willen laten zien dat er al heel veel kan met LED, en dat wordt steeds meer. Zo hebben we aan het einde van het jaar een wereldprimeur: een LED-lamp die een gloeilamp van 60 Watt vervangt, toch de standaard lamp in Nederland.’
Kijk voor meer informatie over Healthy life op http://www.hlife.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!