Procter & Gamble, de grootste adverteerder in de wereld, geeft aan dat het bereik van targeted ads op Facebook te smal is om de juiste doelgroep te bereiken.
De global marketing officer, Mark Pritchard, vertelde aan Wall Street Journal dat P&G niet minder aan Facebook-advertenties zal uitgeven, maar dat het concern te veel heeft ingezet op de gerichte advertenties.
Hij zegt wel dat het bedrijf minder gaat uitgeven aan kleinere websites die niet zoveel bereik hebben als Facebook, Google en YouTube.
Het concern gaat nu zoeken naar een manier om een goede balans te vinden tussen het grootste bereik en de juiste precisie.
Nog onduidelijk
Het is nog onduidelijk wat dit voor gevolgen voor Facebook heeft, omdat het aangeeft juist heel goed in targeted advertising te zijn. Procter & Gamble zegt ook niet dat Facebook geen goed werk verricht, wel dat het niet voor hun werkt.
The Drum schrijft dat een van de oorzaken voor het niet werken van targeted advertising is dat P&G zoveel verschillende merken heeft en ‘zo'n wijd net uitgooit voor consumenten’ dat niche targeting onvoldoende effectief is.
Procter & Gamble zal net zoveel geld op Facebook uitgeven, maar minder aan niche targeting op social en meer aan tv. In het eerste kwartaal van 2016 verhoogde Procter & Gamble de uitgaven aan tv-reclame al met 11 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!