Op persoonlijke titel

Bij bijna iedere organisatie waar ik heb gewerkt, ben ik het tegengekomen: medewerkers die in kranten of tijdschriften artikelen publiceren. En dan bedoel ik niet artikelen die passen in een bepaald communicatieplan. Nee, artikelen 'op persoonlijke titel', maar wel mét vermelding van de werkgever. En dat werpt dilemma's op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Enerzijds wil je als organisatie dit type gedrag stimuleren: het is goed als werknemers zich ook ontplooien op andere terreinen dan alleen het eigen werkterrein en daarbij ook gewoon hun werkgever vermelden (zie mijn deelname aan dit weblog). Anderzijds willen dit soort artikelen nog wel eens haaks staan op de filosofie, visie of standpunten die de organisatie uitdraagt.

Natuurlijk, ook een werknemer mag een eigen mening hebben en die uitdragen. Maar niet met vermelding van de organisatie. Want dát een stuk met een dissident geluid wordt geplaatst op pak 'm beet een opiniepagina heeft natuurlijk wel dégelijk te maken met de organisatie waar die persoon werkt. Terwijl als die organisatie het wist, het stuk er nooit was gekomen met die vermelding.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie