Trend:
In onze netwerksamenleving zijn alles en iedereen met elkaar verbonden. Vooral de jongere generaties maken op natuurlijke wijze gebruik van elkaars kennis. Immers: samen bereik je meer dan alleen. Het samenwerken en elkaars talent gebruiken, is belangrijker dan zelf alles in handen houden. Consumenten verwachten dat ook bedrijven nadenken over mogelijke, slimme verbintenissen en zogeheten smart strategic alliances aangaan, omdat dit leidt tot betere producten.
Probleem:
Hoe kan Apple – dat alles weet van gadgets, maar weinig van beschermhoezen – een slimme verbintenis aangaan met een ander merk?
Oplossing:
Een mogelijke smart strategic alliance zou een samenwerking tussen Apple en Nike kunnen zijn, waarbij Nike een kwalitatieve telefoonhoes ontwikkelt met de Nike Air-technologie die in de zolen van hun schoenen wordt gebruikt. Deze unieke functie van Nike-producten wordt op die manier tastbaar gemaakt. Zo wordt de techniek op een originele wijze onder de aandacht gebracht, waardoor de samenwerking ook voor Nike voordelen biedt.
TrendsActive is een trendinterpretatiebureau dat sociaal-culturele trends door vertaalt naar businessoplossingen voor merken en organisaties. Dat doet het elke maand in Tijdschrift voor Marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!