De campagne informeert consumenten over de visserij, kweek en verwerking van vis, schaal- en schelpdieren. De campagne wordt gevoerd via het magazine ‘Vis ’t Uit’, advertenties in publieksbladen, online informatie en filmpjes op visrecepten.nl, internetbanners, activiteiten op Facebook en Twitter en een roadshow.
Het magazine is gratis verkrijgbaar bij alle visverkooppunten in Nederland en wordt met een aantal damesbladen meegestuurd en uitgedeeld tijdens de roadshow. De roadshow staat in 2013 op een aantal visserijdagen en culinaire evenementen, waar het verhaal over verantwoorde vis via een audio/video tour wordt verteld.
Het bewustzijn rondom duurzame vis bij de Nederlandse consument neemt toe. Steeds meer consumenten vinden het belangrijk dat vis op een verantwoorde manier wordt gevangen of gekweekt. Slechts één op de tien Nederlanders houdt zich niet met dit onderwerp bezig, zo blijkt uit een door GfK uitgevoerd onderzoek voor het Nederlands Visbureau.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!