Natwerk herpositioneert Bello Limoncello

Het creatieve bureau ontdoet het drankje van zijn truttige imago.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De herpositionering bestaat onder andere uit een nieuwe website, vernieuwd design en shotglazen waarmee het mannelijke karakter van de likeur wordt benadrukt. In de drank zelf zit minder suiker en meer alcohol.

Vier jaar geleden bracht de likeur al op de markt, met een focus op het mannelijke publiek. Mede door het aantrekken van een investeerder, besloten de partners om onder andere de communicatiecampagne te intensiveren.

Onderdeel van de communicatiecampagne is de focus op horeca, waar mannen de likeur niet meer als digestive, maar als shot moeten gaan drinken. Daarnaast gaat sponsordeals aan, met een aantal bekende artiesten uit het Amsterdamse uitgaansleven om zo de bekendheid te vergroten.

&;Ontwikkeling eigen producten, versterkt creatieve vrijheid&;

‘Wij bedenken naast campagnes voor klanten, zo nu en dan ook eigen producten&;, aldus Reinier Steures, partner bij Natwerk. &;Zo bedachten we onder andere Bacon Hagelslag en Broesko (een Lambroesko) die binnenkort bij de Albert Heijn in de schappen ligt. Wij willen met het ontwikkelen van eigen producten de creatieve vrijheid binnen onze creatieve afdeling versterken. Maar daarnaast is het voor ons ook een manier om met klanten mee te kunnen denken op productniveau.’

Op dit moment wordt Bello Limoncello bij vijftig horecagelegenheden verkocht. Afnemers zijn onder andere het Conservatorium Hotel, Cafe MOJO, Restaurant Mata Hari en binnenkort Ron Blaauw Gastro Bar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie