Na de minicompetitie voor Verkeer en Veiligheid haalt Roorda nu ook de Grote Campagne ‘vanAnaarBeter' binnen.
Aan de pitch deden naast Roorda ook JWT (het huidige bureau voor vanAnaarBeter), KesselsKramer en Publicis mee, de overige bureaus die eind vorig jaar de aanbesteding voor de Grote Campagnes van de Rijksoverheid wonnen.
De afgelopen tien jaar zijn onder de vlag van VanAnaarBeter verschillende mobiliteitscampagnes gevoerd ter verbetering van de doorstroming en bereikbaarheid van Nederland. Voor het ministerie van Infrastructuur en Milieu blijft ‘vanAnaarBeter' ook de komende jaren het communicatielabel over mobiliteit. Specifiek over hinder als gevolg van geplande (weg)werkzaamheden.
Joeri Jansen van Roorda: ‘De vanAnaarBeter-campagne is een schitterende toevoeging aan onze klantenlijst. In ons plan hebben we gekozen voor een strategie waarin we gebruik maken van interventies die bewezen gedragsverandering teweegbrengen. Deze strategie hebben we vervolgens vertaald naar een creatief thema dat naar de verschillende doelgroepen kan worden ingezet. Door direct samen met creatie, strategie en gedragswetenschappers aan tafel te zitten hebben we in korte tijd ook deze briefing weten te kraken.’