Wat is het effect van mobile op in-store traffic en sales? Hoe staan we tegenover digitale kortingsbonnen en kortingscodes anno 2014? En hoe werken omnichannel aanbiedingen in de offline channel wereld? In het onderzoek van RetailMeNot (oa ActiePagina.nl) en onderzoeksbureau Forrest Consulting onder 500 consumenten die in de afgelopen 3 maanden een digitale kortingsbon gebruikten worden deze vragen beantwoord.
Uit de resultaten blijkt dat digitale kortingsbonnen de merkloyaliteit positief beïnvloed. 68% van de ondervraagden gelooft dat digitale kortingsbonnen een positief effect hebben op merkbeleving en loyaliteit naar het merk toe. Mobiele kortingsbonnen inspireren consument de consument om nieuwe merken te proberen. 47% van de ondervraagden geeft aan ervoor open te staan om een nieuw merk te willen proberen via een aanbieding met een kortingsbon op de smartphone.
Verder blijkt dat 91% van de desktop gebruikers hun digitale kortingsbon binnen enkele dagen verzilverden. Bijna een derde van de kortingsbonnen op smartphones of tablets direct worden verzilverd. Zo’n 30% van de consumenten hun digitale kortingsbon direct na ontvangst van de aanbieding gebruikten. Consumenten zijn geneigd om meer uit te geven wanneer ze de digitale kortingsbon verzilveren vanaf een smartphone: 55% van de gebruikers van kortingsbonnen op de smartphone geeft meer geld uit tijdens hun online of in-store bezoek aan de retailer.
De gehele whitepaper is hier te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!