"Je krijgt straks GPRS en daarna UMTS. De consument is alleen geïnteresseerd in wat hij met z'n telefoon kan doen en niet in het technologische verhaal daarachter. Mensen gaan informatie raadplegen via mobiele toestellen, dat is zeker. De vraag is in welke vorm de synergie tussen internet en mobiele telefonie zich zal ontwikkelen. Ik verwacht dat het naast elkaar zal bestaan. Er is geen substitutie. Het aanbod zal de vraag creëren. Geen marktonderzoek had kunnen voorspellen dat mannen de telefoon gebruiken als ze in de supermarkt staan en naar huis bellen om te vragen wat ze ook alweer mee moesten nemen. Geen onderzoek had je kunnen vertellen dat er vooral op het schoolplein ge-smsd wordt. Er zal een soort gedrag ontstaan waar je nu nog geen kijk op hebt. Dat zie je nu al in Japan waar veel gewapt wordt.'
Snyder meldt deze week in Tijdschrift voor Marketing dat Tutch de eerste weken begon met 20 aanmeldingen per dag, nu zijn dat er 200. "Het zal snel toenemen, verwachten we. We streven naar een marktaandeel van acht procent. Er zijn 120 duizend waptelefoons, over een jaar zullen dat er 2 miljoen zijn. De helft van de mensen met een waptelefoon, zullen geen gebruik maken van wapdiensten."
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!