Ze volgt Arthur van Essen op, die de functie tijdelijk vervulde. Hij werd per januari voorlopig aangesteld bij de tak van TMG waar onder meer dagblad De Telegraaf onder valt. Van Essen volgde Jayne Forrester op, die tegelijk met directeuren Frank Volmer en Tim Klein moest vertrekken in november vorig jaar. Jacqueline Smit vertrok in juni dit jaar bij 538Groep, waar ze twee jaar ceo was. Smit begint op 15 oktober.
De komst van Smit werd vanmiddag aangekondigd, tegelijk met die van Barbara Wolfensberger. Ze wordt chief marketing officer bij TMG. Wolfensberger vertrok eerder dit jaar bij FHV BBDO. Wolfensberger begint op 1 november.
24/7 strategie
TMG presesenteerde vanmiddag in de Heineken Music Hall in Amsterdam aan adverteerders en andere zakenpartners de plannen voor nieuwe concepten en platformen die invulling geven aan haar 24/7 strategie. De aanstelling van Smit en Wolfensberger maakt daar onderdeel van uit.
TMG wil een beweging maken van het aanbieden van ‘general interest’ content via één centraal platform (De Telegraaf) naar ‘special interest’ informatie via haar hoofdmerken en via die kanalen en op die momenten die de consument zelf kiest. Hiermee wil TMG adverteerders in staat stellen heel gericht specifieke doelgroepen te bereiken.
De belangrijkste nieuwsfeiten op een rij:
- Er is een samenwerking met IBM en Apple die TMG in staat moet gaan stellen een infrastructuur te bouwen waarmee aan de ene kant de gebruikservaringen voor consumenten kunnen worden verbeterd (expertise Apple) en aan de andere kant inzichten en data beter kunnen worden verzameld en ontsloten (expertise IBM).
- TMG wil in 2016 twee online tv-kanalen beginnen: een 24/7 nieuwskanaal vanuit De Telegraaf en een 24/7 sportkanaal vanuit Telesport.
- Vrouw lanceert nog dit jaar haar eigen digitale omgeving, waar via vijf centrale thema’s (gezondheid, opvoeden, psyche & relatie, eten en lifestyle) aan vrouwen verdiepende informatie wordt geboden over onderwerpen die hen bezighouden. Online video speelt hierbij een belangrijke rol.
- Metro gaat samenwerken met Ubideo, een app waarmee je op ieder gewenst moment kunt kijken naar live streams op elke locatie in de wereld waar op dat moment een Ubideo gebruiker aanwezig is.
- TMG gaat een partnership aan met Fashion Week Nederland, de organisator van de halfjaarlijkse Mercedes Benz Fashion Week Amsterdam. De synergie tussen het mediahuis en het mode evenement creëert nieuwe mogelijkheden om op een cross media fashion platform - Amsterdam Fashion Weekly - 24/7 mode content te distribueren naar publiek, modeprofessionals en de mode-industrie.
- Telesport lanceert haar estafette-aanpak: gedurende ieder etmaal zullen verschillende platforms (krant, website, app en online videokanaal) continu sportnieuws brengen. Tv zal daar volgend jaar onderdeel van uitmaken met live streaming en on demand content.
- Sky Radio Group zet de beweging naar digitaal door en gaat focussen op het bieden van muziek die je zelf wilt. Streaming, interactief en on-demand zijn daarbij kernwoorden.
- HMC (regionale media) gaat de gelaagdheid van regionaal, lokaal en hyperlokaal nieuws in 1 pakket een nieuwe invulling geven, waarbij een nieuwe app nieuws tot op postcodeniveau bij de consument brengt.
- TMG gaat een nieuw tariefmodel hanteren op basis van CPM normen en “One Currency”. De op oplages gebaseerde tariefkaart wordt vervangen door een zogenoemd performance model, waarbij adverteerders betalen voor het daadwerkelijke bereik.
Geert-Jan van der Snoek, ceo van TMG: 'Vandaag laten we de eerste productontwikkeling zien in aanloop naar 2016. Tot nu toe hebben we de organisatie gereed gemaakt om via diverse platforms doelgroepgerichte content te bieden. Nu zijn we zover dat we de eerste tastbare initiatieven kunnen presenteren. Ik ben er trots op dat we er samen in zijn geslaagd om in minder dan een jaar tijd met een andere mindset aan de slag te gaan en nieuwe proposities uit te werken. Vandaag is de aftrap – en vanaf nu gaan we versnellen. Er zullen meer partnerships worden aangekondigd en nieuwe primeurs uit dit huis komen. We leven en werken in een digitale wereld, waarin het tempo heel hoog is – dit tempo zullen wij minimaal matchen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!