Havas Group & Universal Music Group werken samen als het gaat om data en muziek

Deze samenwerking moet onder andere betere marketing- en omzetmogelijkheden voor adverteerders creëren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Communicatieholding Havas Group en platenmaatschappij Universal Music Group (UMG) hebben de  the Global Music Data Alliance (GMDA) opgericht. Deze alliantie stelt de twee bedrijven in staat de vele data die worden gegenereerd door de verkoop van muziek, tickets en merchandise maar ook gegevens van streaming, sociale media, en airplay, te verzamelen en analyseren.

Muziekconsumptie

De data van Universal over artiesten en genres worden samengebracht met de behavioral data van Havas om zo een beter begrip te krijgen van correlatie tussen artiesten, fans en merken. Zo willen de bedrijven de muziekconsumptie via de diverse platforms in kaart brengen.

Men hoopt zo nieuwe patronen, segmenten en consumenteninzichten te ontdekken die online en mobile kunnen worden ingezet voor artiesten.

Muziekgerelateerde marketing

Voor adverteerders moet het mogelijk worden, beter inzicht te krijgen in welke artiesten bij hun merken passen, en welke consumenten zij aantrekken. Investeren in muziekgerelateerde marketing moet zo meer accountable worden.

Deze samenwerking kan meerwaarde creëren voor de platenmaatschappij in dit digitale tijdperk waar labels het zwaar hebben vanwege de vele individuele mogelijkheden die artiesten nu hebben voor promotie van hun muziek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie