Grote Marketing Enquête 2014: marketeers massaal bezig met strategische herbezinning

60 procent marketeers verwacht dat zijn rol komend jaar wezenlijk verandert.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De verbeterde economische vooruitzichten hebben het afgelopen jaar geleid tot een ware explosie aan strategische heroriëntaties. Ruim de helft van de marketeers heeft er recent mee te maken gehad, een derde zit zelfs nog midden in dit proces. Nog eens een kwart verwacht dat dit alsnog zal gebeuren.

Dat blijkt uit de Grote Marketing Enquête 2014 van Tijdschrift voor Marketing. 

Nieuwe definities

Bedrijven zijn en masse bezig met een zoektocht naar hun reden van bestaan. In de helft van de gevallen leidde de heroriëntatie tot een nieuwe definitie van de eigen missie en identiteit.

Marketeers zijn nauw betrokken bij deze heroriëntaties, zo blijkt. Ze verwachten ook dat die voor zichzelf aanzienlijke consequenties hebben. Zes op de tien van de ondervraagde marketeers verwacht zelfs dat zijn rol het komend jaar al wezenlijk verandert, vooral richting de samenwerking met sales.

De Grote Marketing Enquête 2014 werd  dit jaar voor de 15e keer gehouden. Het haalt de belangrijkste kansen en uitdagingen voor marketeers naar boven, geeft inzicht in budgetten, voorkeuren, professionele ontwikeling en trends in het vakgebied. 

Klik voor een uitgebreid verslag van de Grote Marketing Enquête 2014.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie