Gamma verruilt TBWA\Neboko voor Joe Public

Zonder pitch stapte bouwmarkt Gamma na vier jaar over van TBWA\Neboko naar Joe Public.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het is allemaal snel gegaan, zegt mede-oprichter en creative director Antoine Houtsma van Joe Public: ‘Een paar weken geleden werden we gebeld door Gamma en we zijn direct aan de slag gegaan.&;

Alex Phaff, manager communicatie Gamma Nederland bij Intergamma, bracht naar buiten met TBWA\ zeer goede resultaten voor Gamma te hebben behaald, maar nu behoefte te hebben aan verandering.

Gert Jan Timmer, managing partner TBWA\Neboko, beaamt dit en legt uit: ‘We zijn samen tot de conclusie gekomen dat we mooie dingen hebben gemaakt maar dat de opvattingen over de toekomst van de campagne en de manier van samenwerken te zeer uiteenliepen. Dan is het soms ook maar het beste om niet ingewikkeld te gaan doen en afscheid van elkaar te nemen.’

Gamma werd in 2010 klant bij TBWA\Neboko na een pitch waaraan behalve het toenmalige bureau JWT Amsterdam, ook FHV BBDO en N=5 betrokken waren.

TBWA\Neboko bedacht de nieuwe pay-off  ‘Mooi hè… Gamma’ en ontwikkelde succesvolle campagnes die tot twee keer toe de tweede plaats haalden bij de Gouden Loeki – ‘Gamma Baby’ afgelopen jaar, en twee jaar eerder ‘Lego Actie’.

De eerste Gamma-campagne van Joe Public wordt eind mei verwacht.

 

 

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie