Vooral onder jongeren zijn de concurrerende netwerken met een inhaalslag bezig, aldus Sandberg. Het aantal Facebookgebruikers groeit nog altijd onder deze doelgroep, maar minder hard dan het aantal jongere gebruikers bij de concurrenten.
Toch zou er volgens Sandberg nog geen reden tot zorg zijn, omdat 'tieners zeer actieve en betrokken Facebookgebruikers blijven' en 'Facebook nog altijd leider is in een groeiende markt'.
Voor netwerken als Facebook is het aantrekken en behouden van jonge gebruikers van groot belang, omdat zij een aantrekkelijke doelgroep vormen voor adverteerders. Facebook zou dan ook fors investeren in het verbeteren van de mobiele apps, om de jongere doelgroep te kunnen blijven bedienen.
Hoewel Facebook nog altijd groeit, heeft het netwerk sinds de beursgang vorig jaar meer dan een derde van de marktwaarde verloren. Beleggers zouden niet overtuigd zijn dat het verdienmodel van het sociale netwerk toekomstbestendig is.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!