Fabrique ontwikkelde vanuit één visie de identiteit, de website, de interactives en de app voor het museum.
‘Door de samenwerking met de andere ontwerpers liggen de visuele stijl en digitale middelen van Fabrique op één lijn met de architectuur, inrichting en omgeving van het NMM’, aldus het designbureau.
De logo’s en de vormtaal moeten ‘de stoerheid van Defensie’ verbinden met ‘de openheid en vriendelijkheid van de musea’.
Fabrique ontwikkelde de logo’s van de vier musea, die samen zijn gegaan in dit nieuwe museum, in één lijn. Alle vier de logo's hebben een eigen kleur en herkenbare symboliek.
De digitale middelen (interactive website, app) moeten het museum voor, tijdens en na een bezoek tot leven brengen.
Wat betreft de visuele identiteit, schrijft Fabrique: ‘Door alle elementen op te bouwen uit één doorlopende lijn creëerden we een herkenbare en eigen vormtaal, die ook is uit te voeren in 3D of door te laseren.
'De doorlopende lijn verbindt de communicatiemiddelen en signing in het museum; het museum zelf verbindt heden en verleden, militairen en burgers, spelen en leren.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!