Initiatiefnemer is Bob van Oosterhout, directeur van sportmarketingbureau Triple Double. Het historische pand SX (1914) van Philips wordt geheel verbouwd en ingericht naar een concept dat volgens wethouder Sport Joost Helms naadloos aansluit bij wat de stad Eindhoven als ‘dé sportgemeente van Nederland’ - en Strijp-S willen uitstralen: ‘samenwerking, innovatief zijn en groeien.’
Van Oosterhout: ‘De letter X uit SX staat voor kruisbestuiving, kruispunt, het vermenigvuldigen van activiteit en natuurlijk experience.’ Sport vormt de rode draad voor de bewoners, van wie Triple Double, het Belgische sportmarketingbureau Golazo, Energy Lab (testcentrum voor top- en breedtesporters) en Veldkamp Produkties de eerste zijn. Van Oosterhout: ‘We gaan volop profiteren van elkaars expertise en competenties, activiteiten als workshops, seminars en talkshows organiseren, maar ook genieten van het ondernemen in een sportieve context.’
Er komen een sportscafé, een vleugel voor startende (sport)ondernemers, een auditorium en flexplekken voor studenten en docenten. Ook wil Triple Double er de ‘grootste sport(marketing)bibliotheek van Nederland’ gaan beheren. Deze ‘belevingswereld rondom het thema sportmarketing’ komt tot stand in samenwerking met VolkerWessels en de Gemeente Eindhoven.
Het concept wordt ondersteund door partijen als 24 uur in bedrijf, Rabobank Topsportdesk, Arko Sports Media, SportNex.nl, Fontys Hogescholen, Orange Sports Forum, Pics United, E-sites en Markteffect.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!