Volgens CBS Chicago keken ruim één miljoen mensen naar hoe de waaghals op 180 meter hoogte zonder beveiliging van de ene wolkenkrabber naar de andere liep. Later herhaalde Wallenda zijn stunt geblinddoekt.
Grote Gok
Discovery nam een gok door groots uit te pakken met de stunt. De zender wilde met de stunt van Wallenda een boost geven aan het dalende aantal kijkers en dat lijkt geluk. Dit gaat niet gepaard zonder enig risico, omdat ondanks grote investeringen de stunt op het laatste moment nog kan worden afgeblazen of dat er iets mis gaat met Wallenda.
Wallenda en Discovery waren voor de stunt uitgerust met een aansprakelijkheidsverzekering van 20 miljoen dollar en er zat tien seconde vertraging in de uitzending voor het geval er iets mis zou gaan. Ironisch genoeg werd de stunt gesponsord door Allstate Insurance, een verzekeringsmaatschappij uit Chicago.
Howard Swartz, uitvoerend producent van Discovery Channel bij de stunt: 'We kijken graag naar mensen die hun 'extreme' grenzen opzoeken en zelfs overgaan. De uitzending wordt als meeslepend ervaren doordat er elementen van spanning, angst en inspiratie in zitten. Daardoor krijg je het gevoel dat je het gezien moet hebben.'
Live-stunts zorgen voor boost naamsbekendheid en kijkcijfers
In ieder geval krijgt Wallenda zelfs het meest verveelde publiek voor de buis. Naast de vele kijkers, zorgde de stunt voor veel aandacht in andere (nieuws-)media. Discovery denkt erover om vaker 'live-stunts' uit te gaan zenden, maar wil daarbij geen onnodige risico's nemen. Eén van de voorgangers in het groeiende genre was de door Red Bull gesponsorde vrije val van skydiver Felix Baumgartner, in 2012. Deze werd alleen nog live uitgezonden op YouTube en pas later op Discovery.