DELL vroeg het Amsterdamse PostPanic om de toekomst te visualiseren in een serie films. Het resultaat zijn video’s die een blik op de toekomst werpen van verschillende vakgebieden: creative, educatie, werkomgeving en gezondheid. De serie is gericht op intern gebruikt, maar ook op potentiële partners.
PostPanic gebruikt een combinatie van motion graphics, content en user interfaces. Het dook daarvoor in de toekomst om te zien met welke systemen we dan zullen werken en te voorspellen hoe dat eruit ziet. Om het verhaal overtuigend te vertellen werd gekozen voor een persoonlijk, emotioneel en menselijk verhaal.
Regisseur Phil Robson: 'Dit was een ongebruikelijke opdracht. Het resultaat werd frame voor frame beoordeeld om echt wetenschappelijk te beoordelen of het klopte. We hebben visueel gemaakt hoe het eruit ziet om in te toekomst te werken met software en hoe dat onze manier van werken beïnvloedt.'
Credits
Regisseur: Phil Robson
Concept, productie en postproductie: PostPanic
Creative director bij Dell: Michiel Knoppert
Executive producers: Ania Markham, Jules Tervoort
Bekijk de video’s op www.vimeo.com/postpanic/videos
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!