Resn Amsterdam werd benaderd door Adidas, om hun nieuwe sportschoenenserie ZX via een onder de aandacht te brengen bij het sportieve tienerpubliek. Een serie schoenen met schijnbaar 'onbegrensde mogelijkheden' qua kleur en design. Om de Instagram posts en animated GIF delende doelgroep aan te spreken werd gekozen voor een ‘highly pop-py and vibrant fruit machine carousel mechanic’ waarmee de mogelijkheden van het product te illustreren. Er werd uitgepakt met de kleuren en gekozen voor bijzondere overgangen die bij de scrol functie en als je je mobiele device roteert zichtbaar zijn.
Resn: “Om het verhaal van oneindig mogelijkheden te laten zien hebben we een combinatie van kleuren, textures en verrassende animaties gebruikt om elke keer een nieuw experience te krijgen als je de site bezoekt.”
De website werd ‘Site Of The Day’ bij zowel TheFWA als Awwwards.
Credits
Concept, design en productie: Resn
Bekijk de website op http://www.adidas.co.uk/zx_flux
Elke editie van het magazine Adformatie bevat een pagina met het beste uit de wereld van digital design, geselecteerd door het Dutch Digital Design-initiatief. In het blad wordt verwezen naar deze post in het bijbehorende online dossier, waar we extra’s en aanvullende info over de case plaatsen.
Tip: submit your work to Dutch Digital Design!
Check ook de andere digital design cases van Adformatie:
Meer over Dutch Digital Design in het dossier van Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!