Design Bridge organiseert een internationale studentencompetitie waarbij studenten van onder meer het Sint Lucas Beeldende Kunst Gent en het Grafisch Lyceum Rotterdam tegen elkaar strijden om het beste ‘Breakthrough in category’ design voor een product of dienst te ontwerpen.
De competitie is het vervolg op een succesvolle competitie die vorig jaar in Engeland werd gehouden. De winnaar van de studentencompetitie wordt beloond met een betaalde stage en de mogelijkheid om op een aantal internationale merken te werken. Daarnaast wordt de winnaar gecoached door creative cirector Claire Parker van Design Bridge.
Met de internationale studentencompetities wil Design Bridge een hechte band met de creatieve opleidingen opbouwen. Daarnaast wil Design Bridge de kwaliteit van designopleidingen en creatief talent stimuleren. Parker: 'Design talent is schaars in Nederland en we willen commerciële creativiteit aanmoedigen door middel van dit soort activiteiten.'
De deelnemende studenten krijgen de opdracht om te laten zien hoe ze een door henzelf gekozen product of dienst uit de categorie Personal Care, Drinks of Snacks opnieuw kunnen definiëren.
De jury bestaat uit Frank Nas (Managing Director), Claire Parker (Creative Director), Denise Faraco (Associate Creative Director), Isabel Son (Brand Strategy Director), Olof ten Hoorn (Creative Team Head) en Jordy Huisman (Creative Team Head), allen werkzaam bij Design Bridge in Amsterdam.
Deadline voor het inleveren van de opdracht is 11 december. De winnaar wordt in de eerste week van januari bekend gemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOok een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!