Een verzameling reclamemakers uit onze hoofdstad, verenigd onder de naam 'United Unicorns of Amsterdam', wil de problematiek rondom witte heroïne onder de aandacht brengen. In het afgelopen jaar zijn drie toeristen overleden, doordat ze in de illegale straathandel witte heroïne, in plaats van cocaïne kochten. Overheden doen hun best om de boodschap te verspreiden, maar slagen er volgens de Unicorns niet in om de juiste doelgroep te bereiken.
Pulp Fiction
In een interactieve campagne - geproduceerd door DigitasLBi - krijgt de kijker de controle over een bekende scène uit de hitfilm 'Pulp Fiction'. Mia - gespeeld door Uma Thurman - neemt een overdosis en haar vrienden proberen haar te redden. Alleen bepaalt niet John Travolta, maar de kijker waar en wanneer je Mia een shot adrenaline toedient.
Roel Faulhaber, Creative Director bij DigitasLBi Amsterdam: 'Het project is bedacht door Marc Selhorst, één van onze developers. Digitas biedt zijn medewerkers ruimte voor eigen innovaties en initiatieven. Met een klein team is de site/game vorige week in een aantal dagen ontwikkeld.'
Daarnaast is de campagne niet ontstaan vanuit een klantvraag. Faulhaber: 'Wij hadden het idee dat we de doelgroep - toeristen en jongeren - via sociale media beter kunnen bereiken in de vorm van gamification. We hebben in het eindscherm een link geplaatst naar de officiële pagina van de GGD voor meer informatie over het probleem. Ook hebben we er voor gekozen om geen persberichten te sturen, om te kijken of de campagne autonoom viraal kon gaan. Dat is goed gelukt met 200.000 bezoekers in twee dagen tijd en interviews met de NOS en AT5.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!