De leiding van De Reclamefabriek blijft in handen van managing partner operations Erik de Kleut, die het bureau vanaf de start in 2009 mede leidde, en Marieke de Koning, sinds januari 2011 managing partner account van het bureau, dat in september 2011 samenging met bureau Leads.
‘We hebben een specifieke eigen identiteit, propositie en manier van werken. We combineren de denkkracht van een reclamebureau met het pragmatisme en de snelheid van de studio om de hoek. Zo hebben we een heel eigen klantenportfolio opgebouwd en het voelt als een logische stap om nu echt zelfstandig verder te gaan,’ zegt Marieke de Koning.
Op de vraag of ze last hebben van Roorda, zegt De Koning: ‘Helemaal niet! We hebben deze beslissing in goed en gezamenlijk overleg genomen. We hebben ieder onze eigen propositie en dit geeft ons de mogelijkheid om ook met andere bureaus samen te werken.’
Eind november verhuizen de 23 medewerkers van De Reclamefabriek naar een nieuwe, grotere locatie in de Helicopterstraat in Amsterdam.
Het bureau werkt voor Aldi, Bakker Bart, Simpel, Albron, Johma Salades, Katja Fassin, Canal Company, De Banketgroep, Olympia Uitzendbureau, Mediq Medeco en Ittala.