Premium

De Move: Jaap Paulsen

Jaap Paulsen was communicatieadviseur bij RTL4 en RTL en is nu Head of Communications bij SBS.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Waarom heb je gekozen voor SBS?
‘Voor de mensen, de stap vooruit voor mij en het moment. Ik denk dat we de komende tijd kunnen gaan bouwen, met onder meer de Champions League en “K3 zoekt K3” als ­bouwstenen.’

Met welk gevoel verlaat je RTL?
‘Na bijna vijftien jaar,  zeven dagen in de week, dag en nacht werken, klaarstaan voor of denken aan RTL was het een wezenlijk onderdeel van m’n leven.’

Moet er volgens jou iets veranderen in het vak van communicatie en pr?
‘Doeltreffendheid en de meerwaarde moeten altijd vooropstaan. Je moet niet zomaar tijd en energie ergens insteken omdat er nog “iets leuks” moet worden gedaan voor de afdeling ­communicatie. Of omdat het “altijd al zo gedaan wordt”. Elke dag is een nieuwe dag.’

Waar word je door geïnspireerd in je werk?
‘Door de laatste ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden, maar vooral door geïnspireerde mensen en hun ideeën.’

Wat zie je als grootste uitdaging in deze job?
‘Ik ga van een marktleider naar een challenger. Een en al uitdaging dus!’

Wat hoop je dat je collega’s over een paar maanden over jou zullen zeggen?
‘Sinds hij er is zijn we allemaal een stapje verder gekomen.’

Naar welke zender kijk je zelf graag en waarom? 
‘Ik wil alles zien wat nieuw is en zeker wat we uitzenden. Verder ben ik wel een typische mannelijke tv-kijker: voetbal, sport, nieuws en films.’

Waarvoor kunnen we jou ’s nachts uit je bed halen?
‘Mijn kinderen, maar dat gebeurt soms sowieso al. En laatst nog ben ik ‘s nachts opgestaan om live te kijken naar de bokswedstrijd tussen Mayweather en Pacquiao, het “gevecht van de eeuw”. 

‘Ook heel interessant trouwens, dat andere “gevecht van de eeuw”: pay per view versus illegale livestreams.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie