Sinds oktober 2012 shop ik niet meer bij AH, maar bij Jumbo. Waarom zult u zich afvragen, de reden die voor iedere Nederlander geldt, we zijn verhuisd. En hoe gaat dat dan met mensen die verhuizen, die gaan op zoek naar een nieuwe supermarkt. En bij de Quixjes gaat dat al op de even eenvoudige manier als bij anderen, ze gaan naar de winkel om de hoek. Nu ben ik zeer tevreden met de overstap naar Jumbo, ik word alleen al blij van het assortiment en nog veel meer van het personeel.
Als nieuwe bezoeker en met een kleine 25 jaar blauwe opvoeding uit Zaandam is het even wennen. Het duurt nu eenmaal even voordat je door hebt waar alles te vinden is. Maar geen nood, als je iets vraagt worden de spullen die nog het schap in moeten even netjes opzij gezet en loopt de medewerker even mee naar de plek waar de gevraagde spullen zich bevinden. Dat is wel even anders dan het riedeltje bij de Zaandammers: 'Moet u daar en daar kijken en als het er niet ligt hebben we het niet meer.' Is dan alles goud wat er blinkt bij Jumbo? Nee een groot gemis heb ik wel, de zelfscanners. De karren bij Jumbo zijn groot en nodigen uit tot veel aankopen in een keer wat prima is, maar maak dan het winkelen efficiënt. Heeft u er ooit bij stilgestaan hoeveel minder gesjouwd wordt als er zelfscanners zijn? Ik weet het nu wel weer na ruim een jaar ‘Jumbo-en’. Spullen uit het schap in de kar, spullen uit de kar op de band, spullen van de band vaak in de tas, maar als het druk is eerst maar weer de kar in. Ik wil niet op mijn geweten hebben dat ze iemand de hele kar met boodschappen gratis moeten geven.
De ergernis van het missen van de zelfscanner wint het langzaam van mijn plezier bij het winkelen bij Jumbo. Vorige week haal ik mijn oudste van de BSO en dacht even snel langs de AH bij haar BSO om de hoek te gaan, kom er toch langs.
Wat een verademing denk ik bij binnenkomst, zelf scannen! Mooi niet, mijn Bonuskaart wordt niet herkend. Kan doen en laten wat ik wil, maar geen scanner komt vrij. Dan maar gewoon boodschappen doen. Kan natuurlijk niks meer vinden, ben al aardig geel geworden en ken mijn weg nu goed bij Jumbo. Vragen naar waar dingen staan levert de antwoorden van vroeger op. Niks meelopen, zelf zoeken en als het er niet ligt hebben we het niet.
De kassa, de bekroning van iedere shop trip. Alle spullen op de band, de eerste al gescand, geef ik mijn Bonuskaart. 'Die werkt niet meer meneer. U moet bij de informatiebalie een nieuwe halen.' Ik vraag de jongeman wat hij zelf denkt. Het antwoord: 'Dan krijgt u geen korting!' De mensen achter me in de rij kijken al met enige irritatie. Ik geef het op en kom niet meer terug op mijn 23 jaar trouw bezoek aan AH, waarvan 14 jaar alle aankopen met de Bonuskaart. Dat is voor ruim 115.000 euro aan data down the drain. Ik was niet meer goed genoeg voor AH jammer, Hallo Jumbo!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!