Coca-Cola: jongeren niet zo ambitieus

Een gelukkig gezinsleven is voor ruim de helft van de jongeren de grootste ambitie van Nederlandse jongeren, weet Coca-Cola.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het frisdrankmerk deed het onderzoek in het kader van hun nieuwe campagne Reasons to Believe http://www.marketingonline.nl/nieuws/campagne-coca-cola-reasons-believe

Volgens het merk zijn jongeren tevreden over hun huidige situatie, ze geven hun leven gemiddeld een 7,6. De meeste jongeren (45 procent) geven aan het gelukkigst te zijn als zij tijd doorbrengen met vrienden of familie.

Plezier
Na een gelukkig gezinsleven, dromen Nederlandse jongeren het meest van een leuke baan. Plezier is voor hen belangrijker dan succes. 22 procent kiest voor een succesvolle carrière, 49 procent gaat voor een ‘plezierige baan’. Verder kiest maar 12 procent voor rijkdom en slechts 3 procent droomt van een carrière als BN’er.

Het gaat Coca-Cola vooral om de zogenaamde ‘kleine geluksmomenten’ die ze in hun campagne ‘Reasons to Believe’ willen gebruiken.

72 procent van de jongeren zegt geluk vooral te zoeken in kleine dingen. Tijd doorbrengen met vrienden en familie, het krijgen van een compliment en het behalen van goede resultaten op school of werk.

Als ze zich wat minder voelen, luisteren jongeren graag naar muziek, 43 procent zet muziek op om zichzelf op te vrolijken.

Jongeren worden niet alleen gelukkig van de mensen uit hun omgeving, maar maken zich ook het meest druk over anderen. In plaats van kleding of uiterlijk, maken de meeste jongeren zich druk over asociaal gedrag van andere mensen.

Coca-Cola hield het onderzoek onder 618 Nederlandse jongeren tussen de 12 en 29 jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie